Viaţa în capitală

După cum spuneam acum vreo 2-3 articole, Cometuţa şi-a schimbat galaxia. Am schimbat galaxia pentru una mai mare, ceva mai arătoasă şi cică mai civilizată. Acum, cu civilizaţia asta e un pic de adevăr, dar nu prea mare, adică omul tot om rămâne…

M-am mutat în capitală de ţară. Nu, nu e capitala galaxiei originale, m-am dus câteva galaxii mai în stânga. Cum e viaţa în capitală? Cum m-am aşteptat şi nu prea. Eu, cometă de oraş de provincie, eram obişnuită cu liniştea (relativă) a provincialilor: mai un scandal aici, mai unul dincolo, ceva mai multă lume în oraş în vacanţe şi cam atât.

La ce mă aşteptam? La agitaţie dusă la maxim, la oameni grăbiţi, la politicieni, la maşini de demnitari, la proteste, să văd cum se face politică live, să trăiesc deciziile politice, la ziarişti la tot pasul, la vedete autohtone fugărite de paparazzi, în tot cazul la o harababură mare – mare – mare.

Şi nu am avut parte de asta decât în parte. Uite aşa:

  • agitaţie: cât încape, mai ales la ora devârf din trafic; metroul e aglomerat, busul e plin, tramvaiul dă pe dinafară, bine că transportul în comun e bine organizat şi toate maşinile vin des
  • oameni grabiţi: lumea e neaşteptat de relaxată; şi eficienţa transportului în comun ajută
  • politicieni: nu am văzut picior de politician
  • maşini de demnitari: cred ca am vazut una
  • proteste: până acum am numărat 2 şi de fiecare dată habar nu am avut pentru/ împotriva ce protestează; prima dată a fost mai de speriat – adică erau oameni cu pancarte care strigau ceva şi care întâmplător mi-au tăiat calea chiar dacă de la distanţă; cu toată poliţia acolo şi tot mi-a fost frică (probabil m-am uitat prea mult la televizor); a doua oară a fost o manifestaţie în centru – pentru ce, numai ei şi localnicii ştiu…
  • cum se face politică: ca şi până acum – fie pe ascuns, fie civilizat şi liniştit
  • să trăiesc politica: având în vedere că nu înţeleg limba locală, orice se poate întâmpla
  • ziarişti la tot pasul: nu am văzut picior de ziarist; cel mai apropiat lucru de un ziarist pe care l-am văzut, a fost un ziarist în devenire, adică un student la jurnalism
  • vedete autohtone: am văzut cât cuprinde şi toate pe afişe la emisiuni la care nu o să mă uit niciodată
  • vedere autohtone fugărite de paparazzi: nup
  • o harababură: depinde în ce parte a oraşului te afli, la ce oră şi ce mijloc de transport foloseşti

Cometuţa cosmopolită

 

Leave a comment